Wybierz
Harmonogram Dnia
1. Indywidualne kontakty nauczyciela z dzieckiem:
– Zabawy dowolne i inspirowane (poznawanie indywidualnych możliwości dziecka);
– Praca stymulacyjno-korekcyjna;
– Ćwiczenia poranne;
– Przygotowanie do śniadania – zabiegi higieniczno – sanitarne
Śniadanie
I. Śniadanie
8.00 8.30
EKOLUDKI PRZYRODNICY
GENIUSZE MARYNARZE
BIEDRONKI
II. Śniadanie
9.30 10.00
EKOLUDKI PRZYRODNICY
GENIUSZE MARYNARZ
BIEDRONKI
2. Sytuacje edukacyjne proponowane przez nauczyciela (w zespołach lub z całą grupą):
– Sytuacje edukacyjne z dominacją działalności umysłowej.
– Sytuacje edukacyjne z dominacją działalności muzyczno-ruchowej.
– Sytuacje edukacyjne z dominacją działalności plastyczno-konstrukcyjnej.
– Zabawy matematyczne.
Relaksacja dzieci (w sali lub na powietrzu) swobodna działalność zabawowa dzieci – zabawy: ruchowe, tematyczne, muzyczne konstrukcyjne, badawcze, oddechowe, inscenizowane, zabawy i gry dydaktyczne, drama.
Przygotowanie do obiadu – zabiegi higieniczno-sanitarne
III. Obiad – I danie (zupa z pieczywem mieszanym, owoce)
11.30 12.00
KRASNALKI
BIEDRONKI EKOLUDKI
PRZYRODNICY GENIUSZE
Rozmowy nauczyciela z dzieckiem w kontaktach interpersonalnych
Zabawy ruchowe, gry sportowe z elementem współzawodnictwa.
Swobodna działalność zabawowa, prace użyteczne (dyżury).
Praca indywidualna z dzieckiem – kompensująca.
Zabiegi higieniczno – sanitarne.
IV. Obiad – II danie
14.00 14.00
EKOLUDKI PRZYRODNICY
GENIUSZE MARYNARZE
BIEDRONKI
1. Podsumowanie dnia oraz wyznaczenie celu na “jutro” .
2. Zabawy inspirowane przez nauczyciela (kąciki zainteresowań) ćwiczenia – zabawy logopedyczne.
3. Zabawy i gry z prawidłami.
4. Kontakty indywidualne i zespołowe z dziećmi z innych grup.
5. Gry i zabawy z prawidłami (elementy współzawodnictwa).
6. Konsultacje indywidualne z rodzicami – zbieranie informacji o dziecku, wzajemne uzgadnianie metod wychowawczych i sposobów postępowania.
Ważne: W PRZYPADKU SPRZYJAJĄCEJ AURY ZABAWY I ZAJĘCIA BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ NA ŚWIEŻYM POWIETRZU – OGRÓD PRZEDSZKOLNY, WYCIECZKI I SPACERY.